Al 1.000 mensen hebben geld teruggevraagd na streamproblemen Ziggo

Al 1.000 mensen hebben geld teruggevraagd na streamproblemen Ziggo

admin • 17:11, 25-07-2016 / Laatste Update: 17:35, 08-01-2024

De ergernis was groot zondag toen de stream van Ziggo tijdens de GP van Hongarije eruit lag. De kabelreus liet gelijk weten dat mensen geld terug zouden krijgen. Duizend mensen hebben zich inmiddels gemeld voor deze vergoeding en Ziggo 'doet er alles aan' het probleem voor de toekomst te voorkomen.

Het technische mankement lag volgens een woordvoerder van Ziggo bij een leverancier. "Dat vinden we uitermate vervelend."

'Goed gesprek met leverancier'

Op zoek naar een andere leverancier dan maar? "Nou, we hebben een goed gesprek gehad met de leverancier. Normaal gesproken kunnen we de vraag gewoon aan. De enorme populariteit van de sport heeft er dus maar deels mee te maken. Tijdens de GP van Monaco waren er wel 100.000 mensen tegelijk die de race konden streamen."

Geld terug

Hoeveel mensen zondag naar Max Verstappen keken via een internetstream van Ziggo, kan de woordvoerder niet zeggen. Hoeveel mensen precies problemen hadden, kunnen ze niet achterhalen. "Er zijn nu duizend mensen die zich hebben gemeld. Misschien worden dat er nog meer deze dagen." Iedereen die de race los heeft gekocht, krijgt 3,99 euro terug. Mensen die een online abonnement hebben, krijgen het geld van de hele maand terug.

(1/2) Iedereen de race los heeft gekocht, krijgt uiteraard zijn 3,99 euro terug. Mail je gegevens aub naar klantenservice@sport1.nl ...

— Ziggo Sport Totaal (@ZiggoSport) 24 juli 2016

2/2) Voor de Ziggo Sport Totaal Go Online-abo's, mail naar klantenservice@sport1.nl Dan krijg je de maand volledig gecompenseerd

— Ziggo Sport Totaal (@ZiggoSport) 24 juli 2016