OEPS! Adidas maakt pijnlijke blunder bij Boston Marathon
i

EPA

OEPS! Adidas maakt pijnlijke blunder bij Boston Marathon

Brian Vesseur • 09:19, 19-04-2017 / Laatste Update: 07:40, 07-01-2024

Adidas heeft zich verontschuldigd voor een marketingmail die het bedrijf stuurde naar deelnemers van de Boston Marathon. De lopers kregen na de marathon van maandag, dinsdagochtend een e-mail met een felicitatie van Adidas: "Gefeliciteerd, je hebt de Boston Marathon overleefd!''.

Op social media werd deze felicitatiemail volop gedeeld waarbij het woord 'overleefd' in het verkeerde keelgat schoot van veel mensen. Socialmediagebruikers wezen Adidas erop dat de echte overlevers de deelnemers waren van de editie van 2013, berichtten Amerikaanse media.

Twee bomexplosies

Bij de Boston Marathon in dat jaar kwamen drie mensen om het leven en raakten meer dan 260 mensen gewond door twee bomexplosies in de buurt van de finishlijn.

Excuses

Adidas biedt in een nieuwe mail excuses aan: "Het spijt ons heel erg. Het is duidelijk dat we niet nadachten over de ongevoelige zin in de e-mail die we gisteren verstuurde. We verontschuldigen ons voor onze fout."