🎮 | Meer bekend over FIFA 22: EA heeft vol gefocust op ‘realistische bewegingen’

20 juli 2021

Screenshot
FIFA 22

Er is meer bekend over de gameplay van FIFA 22! Zo heeft EA Sports 'Hypermotion' geïntroduceerd: door 22 echte spelers te gebruiken met een speciaal pak aan, kon EA heel veel leren over bepaalde bewegingen van voetballers. Ook staan spelers op logischere plekken, ten opzichte van voorgaande FIFA's.



Hypermotion-voorbeeld


Een mooi voorbeeld van Hypermotion: als een speler de bal niet krijgt (terwijl het een heel logische pass zou zijn), kan het zijn dat hij teleurgesteld zijn handen in zijn haar steekt. In totaal zijn er - door Hypermotion - meer dan 4000 nieuwe animaties toegevoegd aan de nieuwe game.

Corners
Spelers zullen bij corners vaak vallen na een kopduel in de lucht, zoals dat in het echt ook vaak het geval is. Iets anders wat er reëler uit zal zien, zijn aannames in de lucht. Vooral het meenemen met de voet gaat in de nieuwe FIFA in een vloeiende beweging. Check deze beelden maar:


Communiceren
Spelers zullen ook in het veld met elkaar communiceren. Door bewegingen en gebaren zal ook degene met de controller in zijn hand opmerken dat bijvoorbeeld een speler buiten beeld vrij staat.

Sprinten
Een zieke update is het sprinten. Als je op het juiste moment op sprinten drukt, rent je speler extra hard. Of je nu aan het verdedigen, of aan het aanvallen bent. Explosiviteit!