Meer vrouwelijke fans in Formule 1 door Netflix: ‘Mannen hebben nu een probleem’

30 oktober 2019

Motorsports Inc

Tijdens de afgelopen editie van de GP van Mexico waren er flink meer vrouwelijke fans op de tribunes te spotten dan voorheen. Volgens de organisatoren van de Grand Prix is de stijging van 30% het gevolg van de Netflix-serie Drive to Survie. De serie geeft een inkijkje in hoe het er achter de schermen bij een Formule 1-wedstrijd aan toe gaat.


De Mexicanen leggen bij Motorsport.com uit hoe ze denken dat dat komt: "De serie heeft vooral effect op vrouwen die dit raceconcept erg saai vonden, tot ze ontdekten dat er ook een heleboel drama bij kijken kwam: een ander verhaal dus. Ik denk dat dat aan de stijging heeft."

Hij heeft nog een opmerkelijk statement over de mannen die normaal in hun eentje naar de race gingen kijken: "Zij hebben nu een probleem. Vroeger was het een vrij weekend voor ze en misschien is dat nu niet meer zo als hun vrouw zegt: 'Ik ga ook mee!'"