Picnic moet flink dokken aan Verstappen voor filmpje met ‘fake-Max’

6 september 2017

De rechtbank Amsterdam heeft Max Verstappen woensdag gelijk gegeven in de rechtszaak tegen Picnic. Vorig jaar maakte de onlinesupermarkt een reclamefilmpje met een lookalike van de jonge coureur. Dat vond Max niet zo leuk en nu moet Picnic gaan betalen.


Hoeveel het bedrijf moet betalen is nog niet bekend, maar als het aan Max ligt krijgt hij 350.000 euro. De kans is groot dat de onlinesupermarkt het er niet zomaar bij laat zitten, en nog in hoger beroep gaat tegen de uitspraak. "Toen we vernamen dat Max Verstappen er niet blij mee was, hebben we het er ook meteen weer vanaf gehaald", reageert Michiel Muller van Picnic op de uitspraak.

Jumbo
Het filmpje was een soort na-aap op de commercial van supermarkt Jumbo (zie filmpje) - de sponsor van Verstappen - waarin hij boodschappen supersnel bezorgt in zijn Formule 1-auto. Jumbo zelf vond het allemaal niet zo'n ramp, die konden er zelfs wel om lachen. Team Verstappen was helaas minder blij en gaf meteen aan 'op passende wijze' actie te ondernemen.

Verdwenen
We hebben nog geprobeerd het na-aapfilmpje boven water te krijgen, maar die is van de aardbodem verdwenen.