Turkse Expeditie Robinson maakt gratis reclame voor Fortuna Sittard, social media ontploft
i

BSR Agency

Turkse Expeditie Robinson maakt gratis reclame voor Fortuna Sittard, social media ontploft

Martijn Baars • 13:08, 16-07-2020 / Laatste Update: 19:13, 04-01-2024

Fortuna Sittard heeft er in 24 uur tijd bijna 80.000 volgers op social media bij gekregen. De Nederlandse club werd genoemd in de Turkse versie van Expeditie Robinson en vervolgens ontplofte de social media van de Eredivisie-ploeg.

Van 21.000 volgers naar bijna 100.000 op donderdagochtend en counting, allemaal door een oproep van de presentator van de show in Turkije om Fortuna Sittard te gaan volgen. Die presentator (en eigenaar van het programma) is Acun Ilicali, een rijke Turkse investeerder die volgens de voorzitter van Fortuna mee gaat investeren in de club. Eigenlijk een beetje schaamteloze zelfpromotie, maar Fortuna is daardoor wel 75.000 volgers rijker!

Top-5 van Nederland

Check de oproep hieronder! Door de explosieve stijging van volgers steeg Fortuna van alle clubs in Nederland van plek 25 naar de top-5. Alleen Ajax, PSV, Feyenoord en AZ hebben momenteel meer volgers dan de Limburgse club.