Woods laat met winst kassa bij sponsor Nike flink rinkelen

16 april 2019

EPA

Tiger Woods is misschien al wel dé man van deze week. De golfer won afgelopen weekend voor het eerst in 11 jaar weer een majortoernooi. De Amerikaan kende in die jaren een hoop tegenslag, maar knokte zich terug. Tot groot genoegen van kledingsponsor Nike.


Lees ook: Gokker met krankzinnig veel vertrouwen in Tiger Woods is nu MILJONAIR

Dat bedrijf heeft door de winst van Woods namelijk dik $22,5 miljoen bij mogen schrijven. Dit is ongeveer €20 miljoen. Dat melden meerdere Amerikaanse media op basis van onderzoek van Apex Marketing Group. Dat bedrijf onderzoekt onder meer het effect van sponsoring.

Exposure
Het genoemde bedrag komt vooral voort uit de mate waarin Nike zichtbaar ('exposure', met een mooi Engels marketing-woord) werd door de overwinning van Woods. Bijna alle media berichtte over de mooi comeback van de Amerikaanse golfer. Heerlijk voor Nike, aangezien hun logo steeds maar op de borst van de golfer te zien was. En dat levert dus flink geld op!

Nike was een van de enige sponsors die na alle schandalen trouw bleef aan Woods. Daar zullen ze achteraf geen spijt van hebben gehad!