Ajax wint creativiteitsprijs Cannes Lion voor smelten kampioenschaal

Eimert Pruis • 11:23, 24-06-2022 / Laatste Update: 01:29, 12-12-2023

Ajax is weer een prijs rijker. De landskampioen heeft een soort Oscar voor creativiteit gekregen voor een ludieke actie na het behalen van de landstitel vorig jaar.

Ajax besloot in 2021 de kampioensschaal om te smelten tot ruim 40.000 kampioenssterren, die vervolgens werden verdeeld over alle seizoenkaarthouders. Ajax wilde wat doen voor supporters omdat ze vanwege corona niet naar binnen mochten in de Johan Cruijff Arena.

Ajax heeft nu de Cannes Lion gewonnen in de categorie PR. Commercieel directeur Menno Geelen is daar erg gelukkig mee. "We zijn enorm blij dat we onze meest recente schaal in aanwezigheid van onze fans konden ontvangen en kijken nu al weer uit naar het volgende zilverwerk dat we hopen te behalen op het veld", zegt hij op de website van Ajax. "Maar we zijn ook onverminderd trots op de wereldwijde waardering voor ons creatieve werk buiten het veld, en deze leeuw voor 'Piece of Ajax' in het bijzonder."