Terugkeer van Robben bij FC Groningen zorgt voor grootste stijging op social media in heel Europa

3 juli 2020

Pim Ras Fotografie

Niet alleen in de run op seizoenkaarten in Groningen, ook op social media is er sprake van een heus Arjen Robben-effect. De linkspoot kondigde zaterdag zijn rentree aan bij zijn oude liefde en daar profiteert FC Groningen flink van.


KPMG, een internationaal accountants- en adviesbureau, rekende uit dat FC Groningen de grootste stijger is op social media in Europa in de maand juni. De club kreeg er op Instagram in enkele dagen tienduizenden volgers bij, een stijging van liefst 31,8% naar bijna 80.000.

Flinke voorsprong op nummer 2
Op Facebook (14,8%), Twitter (1,7%) en YouTube 7%) was de stijging minder explosief, maar nog altijd fors meer dan de nummer 2 in de maandlijst van KPMG. Waar FC Groningen op de 4 platforms liefst 14,1% aan nieuwe volgers begroette, moest nummer 2 RB Leipzig het doen met 4,9%. Tottenham Hotspur (+6,6%), Sheffield United (+4,6%) en het Portugese CD Santa Clara (4,5%) volgen op gepaste afstand van FC Groningen.