Australische voetbalbond ziet ‘gesponsord’ juichen van Cahill door de vingers

13 oktober 2017

Getty Images

Even leek het erop dat Tim Cahill een dikke vette boete kon verwachten, omdat hij tijdens de WK-kwalificatiewedstrijd van Australië tegen Syrië reclame gemaakt zou hebben voor een reisbureau. De Australische voetbalbond heeft nu laten weten de acties van Cahill door te vingers te zien en hem niet te straffen met een fikse boete, weet de BBC.


De Australische voetbalbond FFA deed onderzoek naar zijn manier van juichen, want het is voor voetballers ten strengste verboden om reclame te maken tijdens voetbalwedstrijden. "We vinden niet dat Tim Cahill de regels heeft overtreden", laat een FFA-woordvoerder weten aan de BBC. De Deen Nicklas Bendter kreeg ooit een boete van 100.000 euro voor het maken van reclame tijdens het EK van 2012.

Vliegtuig
De Australische voetballer was in die wedstrijd weer goed voor 2 doelpunten en bij het vieren van zijn 2de doelpunt deed hij met gespreide armen een vliegtuig na, terwijl hij normaal gesproken altijd naar de cornervlag rent om daar een feestje te vieren met z'n teamgenoten. Toen Cahill onderweg was naar de middenstip maakte hij met zijn armen ook nog eens een 'T' waardoor het helemaal leek alsof hij reclame aan het maken was.

Instagram
Op Instagram ging het reisbureau TripADeal - voor wie hij reclame zou maken - nog even lekker verder door een bericht te posten met de tekst: 'Hebben jullie Tim Cahill - onze nieuwe ambassadeur - gezien die de 'TripADeal 'T' maakte nadat hij het winnende doelpunt scoorde?'. De voetballer plaatste nog een reactie onder het bericht, waarna het vrij snel weer werd verwijderd door het bedrijf.

 

reacties
ReageerReageer op dit bericht