Cahill krijgt bakken kritiek om hoe hij zijn doelpunt vierde in WK-kwalificatie

12 oktober 2017

Photo News

Tim Cahill was met zijn 2 doelpunten in de cruciale play-off voor het WK tegen Syrië weer eens de held van Australië, maar de sterspeler krijgt nu bakken kritiek over zich heen. Cahill zou door het Australische reisbureau TripADeal zijn gesponsord voor het vieren van zijn doelpunt.


Another milestone 50 goals for my country 🇦🇺 My job is to write my own script and to make every chance count. I remember as a kid being told that I'm too small and not strong enough. I remember being told that I'll never make it as a professional footballer, for all u young boys and girls always believe and always try your hardest. My job is to show u that anything is possible if u put in the hardwork. I'm still chasing my dreams and I want u guys to do the same. #TINYTIMMY #LEGACY @tc4academy


14.4k Likes, 614 Comments - Tim Cahill (@tim_cahill) on Instagram: "Another milestone 50 goals for my country 🇦🇺 My job is to write my own script and to make every..."

In het ANZ Stadium in Sydney maakte hij 2 goals tegen Syrië in de Aziatische play-offs voor een ticket naar het WK 2018 in Rusland. In de 13de minuut kopte hij de gelijkmaker binnen en in de 110de minuut scoorde de oud-speler van Everton het winnende doelpunt, weer met het hoofd: 2-1.

Vliegtuig 
Normaal gesproken viert Cahill altijd een feestje bij de cornervlag na een doelpunt, maar dit keer deed hij met gespreide armen een vliegtuig na. Bij het teruglopen naar zijn eigen helft maakte hij met zijn handen ook nog een 'T'. Australische media gaan nu los en zeggen dat dit een verwijzing is naar TripADeal, die hem hiervoor zouden hebben betaald.

Instagram
Het bedrijf postte na de wedstrijd een Instagram-bericht met de volgende tekst: 'Hebben jullie Tim Cahill, onze gloednieuwe ambassadeur, gezien na zijn winnende goal vanavond? Gefeliciteerd Tim!'. Cahill maakte op zijn beurt ook even een verwijzing naar TripADeal op Instagram, al is niet bekend of hij hier geld voor kreeg. De Instagram-post is alweer verwijderd door het bedrijf.



Verboden
Boeie, zou je misschien denken. Maar reclame-uitingen zijn ten strengste verboden voor voetballers. De Deense spits Nicklas Bendtner ontving op het EK van 2012 al eens een dikke boete van 100.000 euro, nadat hij zijn boxershort toonde na de goal tegen Portugal. Daarop stond de naam van gokkantoor Paddy Power. Het is nog niet duidelijk of de FIFA nu ook een onderzoek gaat starten naar het juichen van Cahill.



Instagram post by Tim Cahill * Oct 10, 2017 at 12:53pm UTC


26.5k Likes, 3,709 Comments - Tim Cahill (@tim_cahill) on Instagram: "Always a pleasure 🙌🏽💙⚽️💯🇦🇺 Another chapter written and plenty more to come. Amazing team..."


Michelle Lumby 🛫 on Twitter


This just shows Tim Cahill only cares about the $ and self promtion a goal celebration is not the time to promote a brand that's paying you https://t.co/sz1qtIYn2V

reacties
ReageerReageer op dit bericht