‘Lotto en BrandLoyalty nieuwe sponsor Belkin’

21 juli 2014

'Lotto en BrandLoyalty nieuwe sponsor Belkin'

NÎMES - Wielerformatie Belkin lijkt een hoofdsponsor voor volgend jaar gevonden te hebben. De formatie is met Lotto en BrandLoyalty dichtbij een overeenkomst. Dat meldt De Telegraaf maandag op de website.

Volgens het dagblad ligt er een intentieverklaring klaar om getekend te worden. De ploegleiding van Belkin, dat onlangs bekend maakte na dit seizoen af te haken als hoofdsponsor, zal maandag tijdens de tweede rustdag van de Ronde van Frankrijk meer duidelijkheid geven.

,,Wanneer de handtekeningen definitief gezet zijn, en dat ziet er nu heel goed uit, dan is dat zeker heel goed nieuws voor onze wielerploeg maar ook voor het Nederlandse wielrennen'', aldus teammanager Richard Plugge tegen Telesport.

BrandLoyalty heeft zijn hoofdkantoor in Den Bosch en  is momenteel al sponsor van de schaatsploeg van coach Jac Orie en olympisch kampioenen Stefan Groothuis en Sven Kramer. De bedoeling is dat de wieler- en schaatsploeg gecombineerd worden. Volgens oprichter en topman Robert van der Wallen van BrandLoyalty slaan de ploegen ,,op logistiek en organisatorisch vlak, maar ook op sporttechnisch gebied de handen ineen''.

Desondanks is het budget voor komend seizoen nog niet helemaal rond. Plugge is nog op zoek naar een derde sponsor.

Belkin nam vorig jaar vlak voor de Tour de hoofdsponsoring van de voormalige Rabobankwielerploeg over. De bank stapte uit de sport na de vele dopingschandalen. Voor de huidige ploeg rijden coureurs als Bauke Mollema, Robert Gesink, Laurens ten Dam en Touretappewinnaar Lars Boom.