Wielerploeg van Bauke Mollema en Ellen van Dijk krijgt Lidl als hoofdsponsor
i

photo: Cor Vos

Wielerploeg van Bauke Mollema en Ellen van Dijk krijgt Lidl als hoofdsponsor

Trevor Wagener • 10:01, 31-05-2023 / Laatste Update: 19:43, 08-01-2024

Lidl keert terug in het wielerpeloton! De supermarktketen is de nieuwe hoofdsponsor van de huidige wielerploeg Trek-Segafredo. Per 30 juni vervangt Lidl naamgever Segafredo, waardoor de ploeg van Bauke Mollema en Ellen van Dijk de naam Lidl-Trek gaat dragen.

De nieuwe naam staat vanaf de Giro d’Italia Donne (30 juni) en de Tour de France (1 juli) op de truien van de renners. Koffiemerk Segafredo vormde al sinds 2016 samen met Trek de naam van de ploeg, waar Steven de Jongh ploegleider is. Mollema koerst sinds 2015 voor Trek, wereldkampioene tijdrijden Van Dijk sinds 2019.

Soudal Quick-Step

Lidl is geen onbekende in de wielersponsoring. Het is al jaren partner van de wedstrijden van Flanders Classics zoals de Ronde van Vlaanderen. Van 2016 tot en met 2021 was de Belgische tak van de supermarktketen co-sponsor van Soudal Quick-Step, de ploeg van Patrick Lefevere.

Guess who's back

Na een jaar afwezigheid keert Lidl nu dus weer terug in het profpeloton, en hoe: meteen als hoofdsponsor. Het contract met koffiemerk Segafredo bij Trek-Segafredo loopt dit jaar ten einde. Tijdens de zoektocht naar een nieuwe cosponsor vond teammanager Luca Guercilena meteen een nieuwe hoofdsponsor.

'Duurzame ontwikkeling' bij Lidl

De Duitse supermarktketen is blij om weer terug te mogen keren in het peloton. "We kijken ernaar uit om samen te werken met een team dat niet enkel topprestaties wil leveren in het wielrennen, maar ook atleten op een duurzame manier wil laten ontwikkelen in een familiecultuur", zei Jeroen Bal van Lidl over de samenwerking.

Lees ook: het moest zo zijn! Wielerfan die Primoz Roglic hielp, bleek oud-teamgenoot

Uitbreiden

Lidl daarentegen heeft plannen. Het merk wil daarbij ook graag werk maken van een rondeploeg. Met Giulio Ciccone (5de in Tirreno-Adriatico) en Mattias Skjelmose (2de in de Waalse Pijl) heeft de ploeg al 2 rondetalenten aan boord, maar het zal de komende maanden de transfermarkt opgaan.

Jumbo

Een andere supermarktketen, Jumbo, stopt juist mogelijk als hoofdsponsor. De supermarktketen liet op 29 maart weten te kijken naar haar 'positionering'. Wordt vervolgd!

Introducing Lidl-Trek 👋

Racing in WorldTour pelotons from June 30

Read more: https://t.co/ygA3u6bNwc pic.twitter.com/iuY984ApVi

— Trek-Segafredo (@TrekSegafredo) May 30, 2023