Oud-voetballer Andy van der Meijde werd dinsdag live op de radio plots geconfronteerd met een 'stalker' van vroeger. In zijn tijd bij Ajax stond er regelmatig een opdringerige fan aan zijn deur. Die komt nu opnieuw met zijn held in contact.
Bij Radio 538 worden luisteraars opgeroepen zich te melden als ze vroeger groot fan waren van iemand. De dj's krijgen vervolgens Jordy aan de telefoon, die Van der Meijde in zijn jeugd als groot idool zag.
"Ik ging dagelijks bij Andy van der Meijde aanbellen met de vraag of -ie buiten kwam spelen", vertelt de fan. Hij was toen 9 jaar oud. Hij of zijn vrouw Melisa deed wel vaak open, maar kwam niet mee voetballen. "Dan kregen we een kaartje met een handtekening. Dat was wel netjes." Het stopte pas toen de voetballer ging verhuizen.
'Dat vervelende ventje'
Maar wat Jordy niet weet, is dat Van der Meijde aan de andere kant van de lijn hangt. "Hij was dat vervelende ventje", valt hij het gesprek vinden. De fan kan er hard om lachen. "Ik heb wel een keer meegedaan. Toen ging jij huilend naar huis, omdat je had verloren", vertelt de oud-speler van onder andere Ajax, Inter en Everton. Daar heeft Jordy een gevat antwoord op: "Ik ging naar Melisa, want jij was niet thuis", grapt hij.
"Een stalker man. Ik werd gek van die gozer", vervolgt Van der Meijde lachend. Hij legt vervolgens uit dat hij vanwege het risico op blessures niet mocht voetballen in zijn vrije tijd, maar wel altijd een praatje maakte met de jonge fans.
Van der Meijde speelde van 1997 tot 2003 bij Ajax en kwam in zijn carrière 17 keer in actie voor het Nederlands elftal. In 2010 stopte hij met voetballen. Hij is inmiddels uitgegroeid tot televisiepersoonlijkheid en heeft een eigen realityshow met zijn gezin.
Volg Sportnieuws.nl op Google Discover)