Alpineskiër Bode Miller is eerder deze maand gearresteerd. Hij wordt verdacht van drugsbezit, met de intentie om verboden middelen te gebruiken. De zaak komt in juli voor de rechter.
De ex-olympiër werd op 6 juni aangehouden in Idaho. Hij wordt verdacht van drugsbezit en -gebruik, of de intentie om drugs te gebruiken. Dat meldt E! News na het inzien van documenten.
Na zijn arrestatie kwam Miller vrij op borgtocht na het betalen van een bedrag van 5000 dollar. Hij pleitte onschuldig van zijn aanklachten. Op 29 juli komt de zaak voor de rechter. Miller heeft nog niet publiekelijk gereageerd op de verdenkingen.
Topsportcarrière
Miller was actief op de Winterspelen van 2002 in Salt Lake City, 2010 in Vancouver en 2014 in Sochi. Hij won in zijn carrière zes olympische medailles, waarvan één goud, drie zilver en twee brons. De skiër ging in 2017 met pensioen. Na zijn bronzen medaille in 2014, de laatste van zijn carrière barstte hij in huilen uit.
Zijn gedachten gingen toen uit naar zijn jongere broertje Chelone, die een jaar eerder overleed. Hij liep zware hersenbeschadiging op bij een ongeluk met een dirtbike in 2005 en overleed aan aanvallen op 29-jarige leeftijd in 2013.
Hij werd ook vier keer wereldkampioen op verschillende disciplines. In 2003 op de reuzenslalom en combinatie en in 2005 de afdaling en de super-G.
Kinderen
De 48-jarige heeft acht kinderen. Samen met zijn vrouw Morgan Beck kreeg hij Nash (10), Easton (7), tweeling Asher en Askel (6) en Scarlet (4). Uit eerdere relaties kreeg hij zijn oudste kinderen Dace (18) en Nate (12).
Volg Sportnieuws.nl op Google Discover)