Rond het WK voetbal kunnen de liefhebbers van Vandaag Inside en De Oranjezomer hun lol op, want de twee talkshows zijn afwisselend twee keer per dag te zien bij SBS. Op zondag was De Oranjezomer met presentatrice Hélène Hendriks aan de beurt, maar in de eerste uitzending van de dag was het erg onrustig.
Bij het programma van presentatrice Hendriks was het zondagavond een drukke bende. Aan tafel zaten Guus Hiddink, Henk ten Cate en Thomas van Groningen, terwijl op de bank aan de zijkant plek was voor Nicky van der Gijp en Victor Vlam.
Zij waren echter niet de enige personen die tijdens de uitzending aan het woord waren, want al aan het begin van het programma was het onrustig. Ten Cate keek op bepaald moment richting het publiek, waarop Hendriks liet weten dat er iets aan de hand was. Zij ging er echter niet verder op in en het gesprek aan tafel ging gewoon door.
'Ik vind het echt respectloos'
Later in het programma bleek echter dat een aantal mensen uit het publiek tijdens de uitzending waren vertrokken. Vlam wilde daar namelijk even wat over kwijt nadat het gebeurd was. "Ik vind het echt respectloos wat zij net deden", vertelde hij. "Voor de kijkers thuis: wij worden hier constant onderbroken, omdat daar geluid is."
"De mensen zijn zelf uiteindelijk de studio uitgetrokken", vervolgde Vlam. "Heel luidruchtig, ze waren onbeleefd tegen de mensen die hier de beveiliging doen. Ik vind dat echt respectloos en ik ben blij dat ze weg zijn". Hendriks liet daarna weten dat er een groep was vertrokken, maar dat ze niet allemaal voor problemen zorgden: "Het ging ook maar om twee mensen."
Voor de kijkers thuis was er overigens weinig te merken van de onrust in de studio. Het vertrek van de groep mensen was niet in beeld te zien. Nadat zij waren vertrokken, gebeurden er ook geen verdere incidenten meer tijdens de uitzending.
Volg Sportnieuws.nl op Google Discover)