
Ruud van Nistelrooij begon zeer voortvarend aan zijn klus bij Leicester City. Maar na zeven tegendoelpunten in de laatste twee wedstrijden ziet de wereld er heel anders uit. De Nederlandse trainer voelt de hete adem van de degradatiestreep naderen. De Engelse media slijpen hun messen en oordelen dat de 'magie van Van Nistelrooij inmiddels is uitgewerkt'.

Een luidt boegeroep klonk na afloop in het King Power Stadion. De toeschouwers zagen met lede ogen aan hoe Leicester City voor het eerst onder Ruud van Nistelrooij in eigen huis verloor. Wolverhampton Wanderers was met liefst 3-0 te sterk. Het elftal van de Nederlandse trainer kwam de dramatische eerste helft niet meer te boven, waardoor het de degradatiestreep dichtbij ziet komen.