Supermarkt profiteert van eetlust Luke Littler: 'Verkoop kebab steeg 25 procent'
i

Getty Images

Supermarkt profiteert van eetlust Luke Littler: 'Verkoop kebab steeg 25 procent'

Marcel Roes • 17:00, 09-01-2024 / Laatste Update: 13:09, 15-01-2024

Luke Littler krijgt er misschien spijt van dat hij tijdens het WK darts 2024 een paar keer liet weten dat hij wel een broodje kebab lust. De 16-jarige dartssensatie, die vanuit het niets tot de finale van het wereldkampioenschap doordrong, vierde bijvoorbeeld zijn zege in de 1e ronde aldaar met een smakelijk kebabje.

Hoe bekender Littler wordt, hoe mee partijen proberen daar op mee te liften. Zo bood Kebhouze Luke the Nuke eerder al aan dat hij voor de rest van zijn leven bij die keten zijn buikje rond mag eten.

Iceland

De volgende partij die Littler wat bigger wil maken is supermarktketen Iceland. "Het succes van Littler leidde tot een stijging van 25% in de verkoop van bevroren doner kebab bij Iceland", zegt grote baas Richard Walker tegen Daily Star. "Ik ga hem uitnodigen in een van onze drie winkels in Warrington en dan krijgt hij levenslang gratis kebabvlees." Niet duidelijk is of Littler dan in 1 klap tonnen aan vlees mee moet nemen.

1 miljoen volgers

Begrijpelijk dat Iceland zijn merk wil verbinden aan de nieuwe ster van het darten. Littler heeft als 1e darter ooit op Instagram meer dan 1 miljoen volgers. Een paar reclamefotootjes op de Gram betekent meer klanten in de rij van Iceland.

Het gezicht van bevroren vlees

"Hij heeft zoveel invloed gehad op de verkoop, we zouden graag willen dat hij een bezoek brengt aan onze winkel en leggen alvast wat kebabvlees voor hem opzij", zo gaat Walker door. "Je weet maar nooit, misschien wordt hij in de toekomst wel het gezicht van het bevroren dönervlees van Iceland."