De Grand Prix van Las Vegas is amper gedebuteerd op de F1-kalender of het is al een gigantische kostenpost. De 3e race op Amerikaanse bodem staat voor 19 november in de agenda en belooft een behoorlijk sensationeel evenement te worden. De kosten rijzen de pan uit, maar eindverantwoordelijke Greg Maffei verzekert dat het een investering is voor de lange termijn.
Lees ook: Grand Prix van Las Vegas trakteert bezoekers op plastic klapstoeltjes: ‘Pure oplichting’
Maffei is de CEO van Liberty Media, de eigenaren van Formule 1 en de uitgever van de GP in Las Vegas. In augustus werden de kosten voor dit F1-festijn nog geschat op 400 miljard dollar, maar Motorsport.com meldt dat er inmiddels al 435 miljoen dollar is uitgegeven. Veel geld voor een race die waarschijnlijk vooral als publiciteitsstunt zal worden ingezet.
Dat hoort erbij
"We hebben rekening gehouden met de hoge kosten voor het eerste jaar in Vegas", legt Maffei uit. "We hebben er vertrouwen in dat dit een goede investering is geweest voor volgend jaar en de jaren daarna." De CEO is ervan overtuigd dat Las Vegas in de top 5 meest winstgevende raceweekenden terecht gaat komen. De betalende fans zullen die claim waar moeten gaan maken.