Lewis Hamilton weet dat Verstappen de beste is: 'We hebben nu geen kans tegen hem'

Eimert Pruis • 4 juli 2021 om 20:54 / Bijgewerkt op 6 augustus 2024 om 17:44
Stel Sportnieuws.nl als voorkeursbron in op Google
Lewis Hamilton weet dat Verstappen de beste is: 'We hebben nu geen kans tegen hem'
Stel Sportnieuws.nl als voorkeursbron in op Google
Eimert Pruis • 4 juli 2021 om 20:54 / Bijgewerkt op 6 augustus 2024 om 17:44

Lewis Hamilton was nauwelijks verrast dat Max Verstappen zondag de Grote Prijs van Oostenrijk won. "Vooraf had ik al gezegd dat we niet bij hem in de buurt zouden komen. Helaas is die voorspelling uitgekomen. We hadden geen kans tegen hem."

"We hebben nu alle hulp nodig die we kunnen krijgen", vervolgde de wereldkampioen. "Wij zijn mijlenver verwijderd van het niveau van de Red Bull van Max. Zij hebben de laatste races meerdere ‘upgrades’ toegepast op de auto, wij niet een. Dan houdt het op. Er moet iets veranderen willen wij terugkomen in de race."

Door schade aan zijn auto kon Hamilton in de slotfase ook zijn tweede plek achter de Nederlander niet meer verdedigen. Hij eindigde als 4e. "Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik de finish nog heb gehaald", aldus Hamilton.

Volg Sportnieuws.nl op Google Discover