Kabinet verlengt avondklok met 2 weken, wellicht daarna weer buiten sporten na 21.00u

Bart van der Wijst • 23 februari 2021 om 17:47 / Bijgewerkt op 6 augustus 2024 om 18:27
Stel Sportnieuws.nl als voorkeursbron in op Google
Kabinet verlengt avondklok met 2 weken, wellicht daarna weer buiten sporten na 21.00u
Stel Sportnieuws.nl als voorkeursbron in op Google
Bart van der Wijst • 23 februari 2021 om 17:47 / Bijgewerkt op 6 augustus 2024 om 18:27

Er was wat onduidelijkheid de laatste dagen over de avondklok, maar nu is de kogel door de kerk: voorlopig mag je tot en met 14 maart NIET naar buiten na 21.00u om te sporten. Op 15 maart verdwijnt de avondlok misschien, daarover wordt op 9 maart beslist. Dat schrijft het Algemeen Dagblad.

Dinsdagavond maken Mark Rutte en Hugo de Jonge bekend dat de avondklok zeker met 2 weken verlengd wordt. Maar er is ook goed nieuws.

Eindelijk weer sporten, maar niet iedereen

Het kabinet vertelt vanavond dat er wat versoepelingen komen. Zo mogen jongeren tot 27 jaar in teamverband weer gaan trainen. Dat moet tot zeker 15 maart dus wel gebeuren VOOR 21.00u, anders kom je natuurlijk in de problemen. Wandelaars en hardlopers die graag ná 21.00u naar buiten gaan moeten dus nog even geduld hebben. Een hond mag je uiteraard wél uitlaten.

Volg Sportnieuws.nl op Google Discover