Bookmaker TOTO irriteert spelers: registreren lukt niet, helpdesk reageert niet, geld niet gestort

Marcel Roes • 16:25, 17-10-2021 / Laatste Update: 23:20, 05-01-2024

Op 1 oktober 2021 ging de Nederlandse gokmarkt dan eindelijk 'open'. Holland Casino krijgt (online) concurrentie van andere, legale aanbieders. En TOTO krijgt te maken met concurrerende bookmakers, zodat je legaal elders een sportweddenschapje kan plaatsen. Je zou denken: om de concurrentiestrijd te winnen gaat TOTO zijn leven beteren. Maar nee, het lijkt erop dat de gokboer er een potje van maakt qua helpdesk en administratie.

Elke keer als TOTO een lollig bedoelde tweet of gebooste odd de wereld in tweet, komen er vernietigende reacties op. Het registratieproces werkt niet en duurt eeuwen. Het verifiëren van een account lukt niet. Op mailtjes wordt niet gereageerd. Het lijkt 1 grote janboel bij de voormalige monopolist.

En dan gaat het de spelers irriteren dat TOTO zoveel reclamespotjes met debiele vogels en Wesley Sneijder uitzendt. "Misschien iets meer geld steken in het verbeteren van jullie app?", zegt iemand. "Ik kan nog steeds niet inloggen", is een veelgehoorde klacht. "Ik wacht al 3 weken tot mijn account wordt geactiveerd."

"Wanneer wordt mijn geld gestort"? "Speel nooit meer bij TOTO!" "Vuile lafaards". "Oplichters". Nee, TOTO staat er niet echt goed op, en nu er concurrentie is van Betcity en binnenkort Bet365, zal het bedrijf snel zijn processen moeten verbeteren.