ESPN blij met TikTok-experiment bij Johan Cruijff Schaal: 270.000 kijkers
i

Getty Images

ESPN blij met TikTok-experiment bij Johan Cruijff Schaal: 270.000 kijkers

Eimert Pruis • 13:21, 02-08-2022 / Laatste Update: 07:26, 08-01-2024

ESPN kijkt "met een positief gevoel" terug op de test met het online uitzenden van de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal via TikTok. Ruim 270.000 mensen keken via de populaire app.

De uitzending leverde ESPN ook direct 30.000 nieuwe volgers op TikTok op. In totaal wordt de zender nu door 631.000 mensen gevolgd. Daarmee is TikTok na YouTube (630.000) nu het grootste socialmediakanaal van ESPN.

Smaakt naar meer?

Of de sportzender vaker wedstrijden via TikTok gaat uitzenden, is nog niet bekend. "Het is een geslaagde test maar we kunnen op dit moment niet zeggen of, hoe en wanneer dit een vervolg krijgt", aldus de zegsman. "We richten ons nu op AS Monaco - PSV in de Champions League-kwalificatie dinsdagavond en de start van de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie vrijdag."

Extra cameraploeg

Voor het duel om de Johan Cruijff Schaal tussen Ajax en PSV stuurde ESPN een extra cameraploeg naar de Johan Cruijff ArenA. Het experiment werd opgezet om "een nieuwe groep fans op hun favoriete medium met live voetbal in contact te brengen", zo gaf ESPN-directeur Rob Labree eerder aan.