Kassa rinkelt bij PSV na nieuwe langdurige deal met Puma: 'Sprake van een flinke groei'
i

PRO SHOTS / Toin Damen

Kassa rinkelt bij PSV na nieuwe langdurige deal met Puma: 'Sprake van een flinke groei'

Bart van der Wijst • 19:28, 10-01-2024 / Laatste Update: 07:23, 15-01-2024

PSV en Puma zijn heel tevreden over de samenwerking, dus maakten ze woensdag bekend dat er een nieuwe deal is. Tot 2030 blijft Puma de kledingsponsor van de Eindhovenaren. Volgens het Eindhovens Dagblad kan PSV daardoor een flinke bak geld verwachten.

Puma is sinds 2020 de shirtleverancier van PSV. Het 'oude' contract duurde tot 2025. Daar komt dus nog eens vijf jaar bovenop. "Het PSV x Puma-verhaal gaat verder in de Lichtstad", schreef de Eindhovense club op X.

Supporters

"We gaan nog jaren samen door met shirts designen", sprak commercieel directeur Frans Janssen. Dat wil PSV samen met de fans gaan doen. "We zijn aan het bekijken hoe we hen daarin kunnen betrekken. "Dat gaat dan over de shirts voor het seizoen 2026-2027, want zo'n traject start altijd al anderhalf jaar van tevoren. Hoe dat we dat gaan doen wordt binnenkort al bekendgemaakt. Ondertussen hebben we met een gezamenlijke mural, aan de noord-westkant van het stadion, een prachtig cadeau voor de fans."

Fors meer geld

PSV-clubwatcher Rik Elfrink weet te melden dat de club fors meer geld krijgt voor de nieuwe deal. "Verwacht wordt dat de nieuwe deal met Puma (inclusief sponsoring) in vijf jaar in totaal zo'n 55 tot 60 miljoen euro gaat binnenbrengen. Tussen 2020 en 2025 komt het bedrag uit op zo'n veertig miljoen euro, zodat sprake is van forse groei", schreef hij.

Meer deals

Op de nieuwjaarsreceptie in Eindhoven regende het bekendmakingen. Zo prijkt sponsor GoodHabitz tot 2027 op de rug van het PSV-shirt. Verder blijft High Tech Campus Eindhoven tot 2025 verbonden aan de club en als hoofdsponsor van het vrouwenteam.