Viaplay komt met telefoonlijn voor abonnees na klachten over Formule 1-streams

Joris Kaper • 23:55, 31-05-2022 / Laatste Update: 07:50, 12-12-2023

Streamingsdienst Viaplay, dat onder meer de Formule 1 in Nederland uitzendt, komt met een speciale telefoonlijn om de berg klachten over de Formule 1-uitzendingen te behandelen. Dat heeft de vicepresident van Viaplay gezegd tegen Hart van Nederland. De telefoonlijn moet volgende week actief zijn.

Dinsdag kwam Viaplay al met een extra statement op hun socials. Dat deden zij naar aanleiding van de uitzending van het tv-programma Kassa, waarin Viaplay werd aangepakt na een hele berg klachten. Zo zou de kwaliteit van de F1-streams slecht zijn, de klantenservice nauwelijks bereikbaar en ook zouden de F1-streams haperen.

"Iedere klacht is er één teveel", aldus vicepresident Andrea Sahlgren tegenover Hart van Nederland. "We hopen dat iedereen die iets te melden heeft, dat ook gaat doen via de officiële kanalen. Misschien is de oplossing in sommige gevallen wel heel simpel. We horen alle feedback, en luisteren er ook naar."

Consumentenbond

Maandag bemoeide ook de Consumentenbond er al mee door te zeggen dat klanten van Viaplay compensatie moesten ontvangen vanwege de slechte beeldkwaliteit van de Formule 1-streams. Ook Viaplay reageerde al richting het tv-programma door te zeggen dat "het aantal klachten zowel binnen onze verwachte bandbreedte is en in lijn met onze andere markten."

Viaplay reageerde dinsdag opnieuw via hun socials. De streamingsdienst roep vooral op om klachten te blijven melden op hun website, zodat deze onderzocht kunnen worden.