Raymond van Barneveld sluit sponsordeal met YouTubers Royalistiq en Don de Jong

Bart van der Wijst • 13:30, 08-04-2023 / Laatste Update: 09:27, 12-12-2023

Raymond van Barneveld heeft er (tijdelijk) een nieuw sponsorplaatje bij op zijn dartshirt. De Nederlandse legende heeft een samenwerking gesloten met Focusdrink. Dat drankje is ontworpen door Danny Beszelsen, en YouTubers Royalistiq en Don de Jong zijn er de mede-oprichters van.

De deal werd uiteraard via sociale media bekendgemaakt. "Samenwerken met legende en jeugdheld Van Barneveld. Voor mij persoonlijk een van de grootste hoogtepunten binnen mijn bedrijf", schreef eigenaar Beszelsen.

YouTube

Roy is het kleine broertje van Danny en staat bij de jeugd vooral bekend als Royalistiq. Zijn YouTube-account heeft bijna 1 miljoen abonnees. Ook hij is blij met de samenwerking: "Vroeger als klein jochie (en nu nog steeds) zat ik vastgenageld aan de tv zijn wedstrijden te kijken, proberen af te kijken hoe hij staat, hoe hij gooit, en dan zodra de wedstrijd was afgelopen gelijk weer zelf proberen. Dat is wat Raymond van Barneveld in mij, en waarschijnlijk nog heel veel meer andere dartfans, los kan maken", aldus de YouTuber.

Don de Jong heeft net meer dan 1 miljoen abonnees. Hij plaatste al een video op YouTube over de samenwerking met Barney. Wie weet begint de 5-voudig wereldkampioen binnenkort wel een eigen kanaal...

Volle borst

Overigens is het niet duidelijk of Focusdrink op het dartshirt van Van Barneveld prijkt tijdens toernooien. Volgens dartsactueel heeft Barney de limiet bereikt van aantal sponsoren op zijn borst.