🎥😂 | Raymond van Barneveld en virale sponsorpost spelen hoofdrol in nieuwe reclame: 'Niet moeilijk over doen'

Sjors Tanis • 11:45, 31-10-2022 / Laatste Update: 02:34, 12-12-2023

Raymond van Barneveld ging in 2016 viral. De 5-voudig wereldkampioen darts plaatste destijds een tweet waarin hij op opzichtige wijze voldeed aan zijn sponsorverplichting van TONZON. Een jaar of 6 later hebben Barney en zijn legendarische tweet de hoofdrol in een nieuwe reclame van het vloerisolatiebedrijf.

Check de hilarische reclame hierboven!

"Zin in de partij tegen @jackpot180 ! Hopelijk straks weer even trefzeker als de slimmer HR-Radiatorfolie van TONZON." Met deze tweet zorgde van Barneveld op 28 december 2016 voor veel aandacht én een ware run op radiatorfolie. Doordat de reclame van Barney er dusdanig dik bovenop lag, ontstond er een stroom aan retweets en werd het ook opgepikt door de media. In de nieuwe campagnevideo gaan Van Barneveld en TONZON terug naar 2016 en laten ze zien hoe de memorabele post tot stand is gekomen.

'Even trefzeker als TONZON'

Met de pay-off 'Even trefzeker als TONZON' wordt in de nieuwe video teruggeblikt op hoe het allemaal begon. Arwen Willemsen, Chief Marketing TONZON, vertelt: "Isoleren is nou niet bepaald sexy. Daarom wilden wij het over een andere boeg gooien. Dat we door de tweet zoveel traffic op de website kregen dat die even plat kwam te liggen, was een zeer aangename verrassing voor ons. Natuurlijk hoop je dat zoiets leuk gevonden wordt, maar dit hadden we niet zien aankomen. In de nieuwe campagne video laten we zien hoe de tweet tot stand kwam. Soms zoek je naar een goed concept, maar de mooiste dingen gebeuren gewoon als vanzelf. Het is een soort ode aan de fantastische samenwerking met Raymond."

Van Barneveld: 'Helemaal top'

Ook Van Barneveld reageerde op de nieuwe reclame. "Ik vind het leuk dat we in de nieuwe campagne terugblikken op hoe de tweet ontstaan is. Darten en isolatiemateriaal is nou niet direct een duidelijke match. Dan moet je daar ook niet moeilijk over doen en het willen verpakken in een gemaakt verkooppraatje. Juist doordat het er zo dik bovenop lag, konden mensen het waarderen. Helemaal top dat het daarna zo goed werd opgepakt. In de nieuwe video komen nog wat andere ideeën voorbij, waarvan ik blij ben dat we die niet hebben uitgevoerd", zei de Nederlandse darter.

Check hier nog eens met welke tweet het allemaal begon: