Advertorial - Dit is het ideale cadeautje voor die ene vriend die meer moet gaan sporten
i

Sports Gift Card

Advertorial - Dit is het ideale cadeautje voor die ene vriend die meer moet gaan sporten

Robert Hüsken • 01:01, 12-08-2022 / Laatste Update: 14:29, 07-01-2024

Na een donkere coronaperiode waarin sporten grotendeels onmogelijk was, kwam Sports Gift Card met deze cadeaukaart. De seizoenen van de meeste sporten staan op het punt van beginnen en ook de sportscholen zijn gelukkig weer open. De Sports Gift Card blijkt nu al een zeer geschikt cadeau om je vrienden of collega's een sportieve uitdaging te bieden.

Dat ze als geen ander weten hoe je een cadeaukaart in de markt zet, hebben de initiatiefnemers van onder andere fashioncheque inmiddels bewezen. Hier zitten ruim 10.000 bedrijven achter waardoor het landelijk bekend is. Het is een succes dat het bedrijf ook nastreeft met een sportieve variant: de Sports Gift Card.

Wat kun je ermee?

,,Met deze kaart (die qua waarde kan variëren tussen 5 en 150 euro) kun je niet alleen sportproducten kopen bij winkels en webshops, maar ook activiteiten beoefenen of (een deel van) je abonnementsgeld voor de sportschool betalen”, begint Jeroen de Fost. ,,Ja, er bestaan initiatieven die vergelijkbaar zijn met ons product, maar die zijn niet zo divers besteedbaar. Een les in de sportschool, op de schaatsbaan, bij Adidas of SnowWorld; je kunt onze kaart op steeds meer plekken gebruiken. Dat maakt het uniek.”

Leuk om cadeau te doen dus. ,,We leven in een wereld waarin gezond eten, genoeg sporten en voldoende ontspanning belangrijker worden gevonden dan ooit”, vult Bart van Schijndel zijn collega aan. ,,Met de Sports Gift Card dragen we daar aan bij. Wij willen onze klanten stimuleren om te bewegen.”

Cijfers

Die extra kilo’s en het gebrek aan beweging in het algemeen zijn volgens Van Schijndel en De Fost maatschappelijke aspecten om met de Sports Gift Card op in te spelen. Ongeveer 4,5 miljoen Nederlanders zeggen minder vaak te sporten als hun club gesloten is. Vooral kinderen tot en met 12 jaar (49 procent) en jongvolwassenen tot en met 30 jaar (39 procent) sporten minder. Daarnaast geeft bijna een kwart aan motivatieproblemen te ondervinden wanneer hij of zij alleen moet gaan sporten. Een groot percentage blijkt tenslotte ongezonder te zijn gaan eten tijdens de crisis.

Van Schijndel: ,,We zien nu al dat onze kaarten vaak verzilverd worden. Dat is in meerdere opzichten natuurlijk een goed teken. Er zijn er al duizenden verkocht via landelijke retailers als Primera en Jumbo en de meesten benutten ‘m in sportwinkels of webshop zoals die van Tennisdirect of Avantisport. Men gaat dus echt voor de aanschaf van sportproducten. Dat komt deels omdat veel activiteiten tot voor kort geleden niet of slechts beperkt mogelijk waren. Daar is gelukkig verandering in gekomen wat ervoor zorgt dat er nog een mooie periode voor ons ligt als het gaat om nieuwe acceptanten.”

Creatief

De Fost: ,,Tijdens de crisis merkten we dat ondernemers in deze hoek heel creatief moesten zijn om omzet te genereren. De ondernemers achter de sportactiviteiten die wij benaderden voor aansluiting, waren gesloten. Nu zijn ze weer open. Men is toe aan iets leuks, iets sportiefs. Zeker nu laat je zo’n cadeaukaart als ontvanger echt niet maanden in de keukenlade liggen.”

Wil je meer weten over de mogelijkheden van de Sports Gift Card of partner worden, neem dan contact op met info@sportsgiftcard.com of neem direct contact op met Jeroen de Fost via 06-52050122.