Manchester United heeft de bio van de club op Twitter veranderd nadat een fan hen kritisch op de vingers tikte. Volgens Twitteraar 'Hub' gaf de invulling van het profiel van de Engelse grootmacht een verkeerd beeld. De fan stelde dat het een teken was dat United haar prioriteiten niet op orde heeft.
Hub vergeleek de bio van Manchester United met die van stadsrivaal City, Chelsea en Liverpool. Daar waar The Citizens, Reds en Blues in hun bio voornamelijk pronken met alle gewonnen prijzen, gebruikte United haar bio om clubtenues te verkopen. Dit gegeven maakte Hub boos.
Commercie boven clubliefde
"De bio's op Twitter geven een goed beeld waar de clubs mee bezig zijn", schreef Hub. "Voor City, Chelsea en Liverpool draait het om het winnen van prijzen. United wil alleen maar meer shirts verkopen. Die club is een rotzooi van onderaan tot bovenin de top."
Of United de tirade van Hub heeft gelezen, is niet bekend. Opvallend genoeg veranderde United de bio meteen. In plaats van een commerciële boodschap schreven 'The Red Devils' nu dat de bio 'de thuisplaats is van Manchester United'. Hub viel de wijziging meteen op en wederom werd er commentaar gegeven op Twitter.
'Link in bio'
"Ze hebben het veranderd, lol! Dit laat zien hoe bang ze zijn voor hun eigen fans die wél willen dat de club iets bereikt. Ze willen absoluut géén geld mislopen. Een lachertje, deze club."