De Serie A heeft veel lagere biedingen op de uitzendrechten gekregen dan gehoopt. Het beoogde doel om 1,15 miljard euro op te halen uit de verkoop van de televisierechten voor de komende 3 jaar werd bij lange na niet gehaald, zei directeur Luigi De Siervo van de hoogste Italiaanse voetbaldivisie.
Hij maakte de hoogte van de biedingen niet bekend en kondigde aan in gesprek te gaan met de zenders die interesse toonden. Dat zijn Sky Italia, DAZN, Eurosport en het Spaanse Mediapro. "Ik denk dat er ruimte is om de aanbiedingen te verbeteren, ze waren niet zo slecht als sommigen voorspelden."
18 procent hoger
De Serie A had ondanks de coronapandemie hoog ingezet en een streefbedrag bedacht dat 18 procent hoger lag dan de huidige overeenkomsten. De uitzendrechten zijn de belangrijkste bron van inkomsten voor de clubs uit de Serie A, omdat sponsors hun bijdragen hebben verminderd en de wedstrijden in lege stadions worden gespeeld.
Amazon
De Siervo had zijn hoop gevestigd op Amazon. Die zou volgens hem een megabod willen doen, maar het Amerikaanse bedrijf mengde zich toch niet in de strijd om het verwerven van de Serie A-uitzendrechten.