Indrukwekkende Oranjemars in Kansas City: bekijk hier de mooiste beelden van de tienduizenden fans

Redactie Sportnieuws.nl • 25 juni 2026 om 19:50 / Update: 52 minuten geleden
Stel Sportnieuws.nl als voorkeursbron in op Google
Indrukwekkende Oranjemars in Kansas City: bekijk hier de mooiste beelden van de tienduizenden fans
i

De Oranjemars in Kansas City © Getty Images

Stel Sportnieuws.nl als voorkeursbron in op Google
Redactie Sportnieuws.nl • 25 juni 2026 om 19:50 / Update: 52 minuten geleden

In aanloop naar de derde groepswedstrijd van het Nederlands elftal tegen Tunesië verzamelden duizenden Oranjefans zich bij elkaar in Kansas City. Daar maakten de supporters veel indruk tijdens de bekende Oranjemars. Het centrum van de stad kleurde volledig oranje.

Inmiddels is het een traditie voor fans om rond wedstrijden van het Nederlands elftal in een mars naar het stadion te lopen. Dat is dit WK in de Verenigde Staten nog niet anders. Overal waar Oranje speelt, wordt de stad overspoeld door hordes met fans. Ook in Kansas City stalen de Nederlandse supporters weer de show met de zee van oranje.

Oranjemars

Verschillende beelden tonen de hele zwerm aan Oranjefans in het stadscentrum. Uiteraard kon een dansje niet ontbreken. Dat deden de supporters op het kenmerkende liedje 'Van links naar rechts'. De lokale autoriteiten rekenden vooraf op 25.000 aanwezigen. Het aantal kwam iets lager uit, op 22.000.

De bevolking van Kansas City is donderdag ook zelf massaal uitgelopen voor de fanwalk van de Oranjefans. Duizenden Amerikanen sloten zich aan bij de fans van het Nederlands elftal, die na een feestje achter de Oranjebus aanliepen door het centrum van de stad. De dag begon al vroeg voor de fans.

De optocht in Kansas City ging door een van de hoofdstraten van de stad. De politie had de zijwegen met grote bulldozers afgezet. In de lucht hingen twee helikopters om het feest en de optocht te monitoren.

Het bleef droog tijdens het feest en de optocht in Kansas City. Later op de dag, als Nederland om 18.00 uur plaatselijke tijd de laatste groepswedstrijd tegen Tunesië speelt, wordt wel slecht weer verwacht. Het gaat naar verwachting ook onweren. De lokale bevolking van Kansas City liep niet alleen achter de Oranjebus aan. Veel mensen hadden zich aan de kant van de weg opgesteld. De meesten zaten in een zelf meegenomen stoeltje en hadden ook drinken meegenomen. Er stonden gezinnen langs de kant, maar ook oudere echtparen.

Volg Sportnieuws.nl op Google Discover