Barcelona-spelers dragen OVO-logo van rapper Drake op het shirt in El Clásico

Trevor Wagener • 14:37, 14-10-2022 / Laatste Update: 14:15, 06-08-2024

Frenkie de Jong en de andere spelers van FC Barcelona spelen zondag in de Clásico bij Real Madrid met het embleem van de Canadese artiest Drake op de voorkant van hun shirt. Op de plek waar normaal het logo van hoofdsponsor Spotify staat, staat nu een uil naar het logo van Drake's platenlabel OVO.

Barcelona en de streamingsdienst willen daarmee vieren dat Drake als 1e artiest de grens van 50 miljard streams op Spotify doorbrak. De 35-jarige Canadese rapper/zanger bereikte die mijlpaal begin vorig jaar. Drake heeft een uil als embleem van zijn label. Een afbeelding van het dier staat ook op zijn borst getatoeëerd.

Barcelona sloot begin dit jaar een sponsordeal voor zeker 4 jaar met Spotify. De Zweedse streamingsdienst is ook naamgever geworden van stadion Camp Nou. Onderdeel van de deal is dat Spotify een paar keer per seizoen op de voorkant van het Barcelona-shirt plaatsmaakt voor muziekuitingen. Zondagmiddag in de uitwedstrijd tegen Real Madrid (aftrap 16.15 uur) gebeurt dat voor het eerst.

Stand La Liga

Tijdens de warming-up dragen de spelers allemaal een shirt met op de achterkant de naam van Drake en het rugnummer 50. Barcelona en Real Madrid hebben na 8 wedstrijden in de Spaanse voetbalcompetitie beide 22 punten, maar Barcelona heeft op dit moment een beter doelsaldo: +19 om +12 voor de titelverdediger.

De Clásico is aanstaande zondag. De aftrap is om 16.15 uur.