Feyenoord lanceerde woensdagochtend het derde tenue, een ode aan het beroemde uitshirt van 2003-04. Dat deed het in samenwerking met shirtsponsor Castore en het Rotterdamse kledingmerk BANLIEUE. Het bleek een schot in de roos, want het groen-witte derde shirt was razendsnel uitverkocht.
Rijen dik, zowel online als in de Rotterdamse stad en bij stadion De Kuip. Zoveel mensen wilden het nieuwe shirt van Feyenoord. Inmiddels is alles uitverkocht en moeten supporters die het groen-witte tenue willen hebben geduld hebben tot eind november. Dan pas komt de eerste voorraad weer naar Rotterdam.
'Mooi dat het leeft'
"Met het groen-witte shirt wordt gehoor gegeven aan de wens van een groot deel van de supporters", vertelt commercieel directeur Ruud van der Knaap op de website van Feyenoord. "We zijn blij met de positieve geluiden vanuit onze supporters en de daaropvolgende stormloop op het tenue. Het is mooi om te zien hoe de introductie leeft onder het legioen."
Feyenoord speelde eerder in het groen-wit, de kleuren van de stad Rotterdam. Dat was in het seizoen 2003-04 onder toenmalig shirtsponsor Kappa. In 2020 werd dat shirt uitgeroepen tot populairste uitshirt aller tijden door de fans. Reden genoeg voor Feyenoord en Castore om de handen ineen te slaan met Banlieue en er opnieuw een te maken.
Drukte bij fanshop
Woensdagochtend om 09.30 uur kwam het shirt officieel uit, in de fanshop en online. Bij het stadion druppelden de eerste fans al om zeven uur 's ochtends binnen, in de hoop het shirt te scoren. Alles is inmiddels uitverkocht, maar niet getreurd - zo laat Feyenoord weten: 'Nieuwe voorraden zijn inmiddels onderweg en worden nu aangeboden via pre-order op de officiële webshop, met levering gepland voor eind november.'
Alles over Eredivisie
Check hier het laatste nieuws over de Eredivisie, bekijk ook het aankomende programma, de stand en de eerdere uitslagen en via onze speciale clubpagina's ben je altijd snel op de hoogte van de ontwikkelingen bij jouw favoriete club.