Bayern München voerde deze week in het geheim een verandering door, maar dankzij een aantal oplettende mensen is het toch naar buiten gekomen. De club heeft namelijk een nieuw logo. Alleen zijn de aanpassingen zo miniem dat het bijna niet was opgevallen.
De Duitse topclub veranderde maandag op de digitale kanalen de profielfoto, maar deed dat zonder er verder aandacht aan te besteden. Voor de volgers van de club was er weinig opvallends te zien, maar het account FootyHeadlines op X had echter wel door dat Der Rekordmeister een aanpassing aan het logo had gedaan.
Daar moet wel goed voor naar het logo worden gekeken, want het blauw in het midden van het logo is ietwat lichter geworden. Navraag van BILD leert dat de club dat heeft gedaan om ervoor te zorgen dat mensen die slecht kunnen zien beter de tekst rond het logo kunnen lezen.
Verbazing
De verandering zorgt voor verbazing op sociale media. Zoals vaker bij zulke aanpassing wordt de vergelijking gemaakt met Japan, dat de vlag ooit aanpaste op eenzelfde manier. Ook is er kritiek op de verandering. 'Het vorige logo was veel beter', schrijft iemand. Een ander kan vooral niet geloven dat de club er geld aan uitgeeft: 'Hier betalen ze dus gewoon een designer voor...'
Feyenoord
De verandering doet ook denken aan wat er afgelopen zomer bij Feyenoord gebeurde. De Rotterdamse club besloot ook om het logo aan te passen, maar ook daar waren de aanpassingen minimaal. Het leverde de club wel veel aandacht op, want in het buitenland moesten ze goed zoeken naar de enorme verandering.
Alles over Bundesliga
Check hier het laatste nieuws over de Bundesliga, bekijk ook het aankomende programma, de stand en de eerdere uitslagen en via onze speciale clubpagina's ben je altijd snel op de hoogte van de ontwikkelingen bij jouw favoriete club.