Nederland staat er goed op in het wielrennen, zeker door de prestaties van bijvoorbeeld Visma | Lease a Bike. Maar voor komend seizoen (2025) zullen de wielerfans moeten wennen. Die andere Nederlandse ploeg verandert van naam en rijdt met een nóg Nederlandsere naam in het peloton.
De wielerploeg dsm-firmenich PostNL rijdt vanaf volgend jaar onder de naam Picnic PostNL. Onlinesupermarkt Picnic heeft zich voor minimaal vier jaar als naamgever verbonden aan de ploeg, die zowel een mannen- als vrouwenteam heeft. Onder anderen Fabio Jakobsen en Charlotte Kool staan er onder contract.
Picnic
"We willen van deze gelegenheid gebruikmaken om dsm-firmenich te bedanken voor de vele jaren van waardevolle samenwerking en kijken ernaar uit om ook met hen nauw samen te blijven werken. Met Picnic en onze andere prestigieuze partners aan onze zijde zullen we blijven bouwen aan een duurzaam en succesvol team", zegt ploegleider Iwan Spekenbrink op de website.
Frank van den Broek
In de eerste etappe van de Tour de France van afgelopen jaar zorgde het team voor verbazing. De Nederlander Frank van den Broek reed een ijzersterke ontsnapping en leek op weg naar een historische gele trui. Echter besloot hij om in de laatste meters ploeggenoot Romain Bardet voorrang te geven en als eerste over de finish te laten komen.
Debuut
Picnic gaat voor het eerst een sportploeg sponsoren. De onlinesupermarkt hoopt op deze manier klanten in Frankrijk, Duitsland en Nederland te trekken. PostNL werd dit jaar de tweede naamgever van de Nederlandse wielerploeg. Voedings- en gezondheidsbedrijf dsm-firmenich raakte in 2015 betrokken bij de ploeg.
)