Super Bowl 54 staat voor de deur en ieder jaar kijkt men weer reikhalzend uit naar de reclames. Want welke bedrijven zijn er dit keer weer zo gek geweest om 5.6 miljoen dollar (een nieuw record!) te betalen voor een fimpje van 30 seconden? Het antwoord: een heleboel! Amazon heeft er zelfs 30 miljoen dollar voor uitgetrokken.
Hoe zit het precies? FOX, dat dit jaar de rechten heeft om de Super Bowl uit te zenden, vindt dat alle bedrijven voor een reclame van 30 seconden een 'kleine' 5.6 miljoen dollar moeten betalen. Amazon let niet zo op de centjes en heeft besloten niet 1, maar 2 reclames te maken. Je checkt ze hieronder.
Amazon
Amazon Prime - streamingsdienst van Amazon
Rekenen maar!
De 1e reclame van Amazon duurt 90 seconden, dus daar is de rekensom snel gemaakt. Amazon betaalt dus (3*5,6=) 16,8 miljoen dollar voor dat spotje. Maar dan heb je wel Ellen DeGeneres en Portia de Rossi in je commercial!
Voor de reclame van Amazon Prime heeft Amazon 1 minuut en 12 seconden ingeruimd. Pak de rekenmachine er maar bij: 5,6/30*72= 13,24. Ze betalen voor de 2e video dus 13,44 miljoen dollar. Tel dat bij het 1e bedrag en je hebt zojuist berekend dat Amazon (16,8+13,24=) 30,24 miljoen dollar heeft betaald voor 2 video's.
Andere leuke dingen
Kijk, een reclamespotje tijdens de Super Bowl is leuk, maar met 30 miljoen dollar - wij maken er even 27 miljoen euro van - kan je nog veel meer leuke dingen doen. Wat dan? Kom-ie:
71.428.571 blikjes Energy Drink kopen
375.235 en een halve modelwagen van Max Verstappens RB15 kopen
Erling Braut Håland kopen en dan houd je nog zo'n 10 miljoen euro over
Zo'n 10 miljoen festivalmuntjes kopen: 'HAHA BIER'
1.436.093 kratten Heineken kopen EN dan krijg je nog 1.278.122,77 terug aan statiegeld: WIN-WIN!
44.052 van de goedkoopste tickets kopen voor het Eurovisie Songfestival in Ahoy