Domper voor Maria: sponsors dumpen haar na doping-bekentenis

Domper voor Maria: sponsors dumpen haar na doping-bekentenis

admin • 23:03, 08-03-2016 / Laatste Update: 09:42, 07-08-2024

Het zijn nare tijden voor Maria Sharapova. De toptennisster biechtte maandag op dat ze betrapt was op het gebruik van doping en de kans is aanwezig dat ze niet op de Olympische Spelen mag aantreden. Nu laten ook nog eens enkele sponsors weten niet meer met de 28-jarige Russin te willen samenwerken.

Onder meer Nike, Porsche en Tag Heuer zeiden het sponsorcontract op na de bekentenis van Sharapova. Het feit dat het verboden middel meldonium pas sinds 1 januari op de dopinglijst staat doet hen niks.

'We houden het in de gaten'

Een woordvoerder van Nike zegt 'bedroefd' te zijn. "We hebben besloten de relatie met Maria te staken nu het onderzoek bezig is. We houden het in de gaten." Horlogemerk Tag Heuer ziet af van het vernieuwen van het aflopende contract.

'Kwestie in ogenschouw'

Maar ook Porsche steunt de Russin even niet meer. "We nemen de kwestie momenteel in ogenschouw, maar hebben besloten geplande activiteiten tot nader order uit te stellen", aldus een woordvoerder van het automerk."

WAT EEN GELD!

Zakenblad Forbes schatte haar sponsorinkomsten alleen al in 2015 op 23 miljoen dollar, wat neer komt op zo'n 21 miljoen euro.