Ajax en 'sponsorsoulmate' Ziggo verlengen verkering met 2,5 jaar: 'Passen helemaal bij elkaar'

Ajax en 'sponsorsoulmate' Ziggo verlengen verkering met 2,5 jaar: 'Passen helemaal bij elkaar'

Trevor Wagener • 17:44, 28-12-2017 / Laatste Update: 03:09, 07-08-2024

Ziggo en Ajax hebben hun samenwerking verlengd. Het contract van de hoofdsponsor van de Amsterdamse club liep tot de zomer van 2019. Donderdag werd dit opengebroken en verlengd tot 2020.

Ziggo is al sinds 1 januari 2015 hoofdsponsor van Ajax. "Bij de contractondertekening in 2014 zeiden wij dat Ziggo een partner is die bij ons past", zegt algemeen directer Edwin van der Sar tegen AD. "Dat is de jaren daarna ook gebleken. Het is een succesvolle samenwerking voor ons allebei.

Sponsor en soulmates

In barre tijden kunnen de Amsterdammers veel steun gebruiken, ook uit deze hoek, vindt Van der Sar. "Het is bekend dat Ajax een moeilijke qe seizoenshelft kende, het voelt als een extra steun in de rug dat zo’n belangrijke partner in deze fase het vertrouwen uitspreekt en de samenwerking openbreekt en verlengt."

Marcel de Groot, directeur consumentenmarkt van VodafoneZiggo is uiteraard happy met deal. "Met deze tussentijdse verlenging willen wij het signaal afgeven dat wij erg blij zijn met deze samenwerking, die wij dan ook graag in ieder geval nog de komende 2,5 jaar voortzetten."