
Jannik Sinner is nooit te betrappen op een woord van zelfoverschatting of overmoedigheid, zo ook zondagmiddag niet toen hij Alexander Zverev versloeg in de finale van het Masters-toernooi van Madrid. De Italiaanse nummer één van de wereld weigert zichzelf te vergelijken met 'De Grote Drie', zelfs niet nadat hij historie schreef in de Spaanse hoofdstad.

Het masterstoernooi van Madrid is momenteel in volle gang en net als de afgelopen jaren wordt er ook dit jaar weer op gravel gespeeld. Die ondergrond is traditiegetrouw rood, maar één keer besloot het toernooi een bizar experiment uit te voeren met het gemalen baksteen. Nadat tennisiconen Rafael Nadal en Novak Djokovic dreigden met een boycot werd dat idee echter ook net zo snel weer in de ban gedaan.