Cryptobedrijven pompen in 1,5 jaar 2,4 miljard dollar in sportwereld

8 augustus 2022

Getty Images

Cryptobedrijven zijn in hoog tempo een belangrijke sponsor in de sportwereld geworden. Uit data van Bloomberg blijkt dat ze in de afgelopen 1,5 jaar liefst 2,4 miljard dollar in de sport pompten, bijvoorbeeld als shirtsponsor van voetbalteams.


Cryptomunten zijn nog steeds erg trendy. Via sportsponsoring hopen cryptobedrijven, met name de platforms die het handelen in cryptomunten mogelijk maken, de juiste doelgroep te bereiken.

BLOX is shirtsponsor van Ajax, Bivavo werkt samen met de KNVB, Knaken is bij zowel Ajax als Feyenoord als sponsor zichtbaar.

Daling
De vraag is of we ook over een jaar of 5 nog zulke bedrijven in de sportwereld zien. De waarde van cryptomunten stijgt en daalt erg explosief. De totale waarde van de markt is in de vorige 12 maanden gedaald van 1,8 naar 1,1 biljoen dollar.