Fans willen grootste sponsor van MVV worden

Fans willen grootste sponsor van MVV worden

09:00, 13-11-2014 / Laatste Update: 13:42, 13-12-2023

MAASTRICHT - Van het bedrag dat elke verkochte consumptie in De Geusselt oplevert (een muntje van 2 euro) vloeit minimaal de helft rechtstreeks naar de clubkas van MVV. ,,Elke toeschouwer kan voor de club nu dubbele winst betekenen", zegt Eric Weijenberg (52), voorzitter van Veer Zien MVV donderdag in De Limburger. "Eerst als hij een kaartje koopt. En daarna als hij iets bestelt bij ons."

Nadat MVV in 2010 voor de zoveelste keer een faillissement had afgewend, besloot een aantal fans niet langer passief langs de kant te blijven staan. Ze riepen Veer Zien MVV in het leven, een bont geschakeerd collectief met supporters uit alle geledingen. Doel: zoveel mogelijk geld verzamelen voor de wederopbouw. De 1ste jaren bleef het bij een donateurschap - 120 euro per jaar - maar dit seizoen participeren de fans daadwerkelijk in de club. Ze hebben de complete catering in het stadion overgenomen, evenals de in- en verkoop van fanartikelen.

De fans mikken dit seizoen (19 thuiswedstrijden) op een winst van 49.000 euro uit catering en merchandising. Daar komt 36.000 euro bij van de 300 donateurs. De club mag dus rekenen op 85.000 euro. De komende jaren moet dat bedrag boven de 100.000 euro stijgen. Weijenberg: ,,We horen nu tot de 3 grootste sponsors van MVV. Straks willen we de grootste worden."