Veel ophef over Yuri van Gelder-reclame van Grolsch
i

ANP

Veel ophef over Yuri van Gelder-reclame van Grolsch

admin • 20:45, 09-08-2016 / Laatste Update: 05:41, 05-01-2024

Yuri van Gelder is mikpunt van spot en leedvermaak op internet. De Lord of the Drinks heeft het zwaar. Biermerk Grolsch probeert leuk mee te doen maar krijgt ook bergen kritiek over zich heen.

Facebook

Gerrit Roelof de Graaf: „Interessante social media strategie van Grolsch: schaamteloos debiele grapjes maken over een publiek persoon en niet meer reageren als er kritische reacties komen. Grolsch is best lekker, maar probleemloos in te ruilen voor Hertog Jan.''

Bert Tielemans: „Sneu van @grolsch! Willen scoren over de rug van een prachtige sporter die waarschijnlijk de mentale druk niet meer aankon. Zo'n trieste case uitbuiten voor commercieel succes vind ik echt een tegenvaller van een mooi en groot bedrijf! Ik laat Grolsch voorlopig staan!''

Reactie Grolsch

„Eh, waarom wij het hebben gepost? Eh, ja dat kwam vanochtend bij ons op. Het is een mooie fit met ons product 0.0% Radler", zegt marketing-manager Jaap Sühre van Grolsch. „We wilden er snel op inhaken. Het is niet op de persoon gespeeld."

'Geen naam genoemd'

„We hebben bewust de naam van de heer Van Gelder niet genoemd. Nee, we weten niet waarom de heer Van Gelder is weggestuurd. We begrijpen dat hij nog met een verklaring komt. Deze post is gewoon een knipoog.''

Grolsch laat de post op Facebook staan ondanks de kritiek en de vele mensen die hem smakeloos vinden. „De meerderheid vindt hem leuk. We krijgen ook positieve reacties,'' zegt Sühre.