Zo voorkomt Demy de Zeeuw dat zijn populaire BALR. producten goedkoop nagemaakt worden
i

Proshots

Zo voorkomt Demy de Zeeuw dat zijn populaire BALR. producten goedkoop nagemaakt worden

Trevor Wagener • 20:06, 10-01-2018 / Laatste Update: 12:28, 08-01-2024

Demy de Zeeuw gaat echt ontzettend lekker met zijn kledingmerk BALR. De omzet is gestegen naar 10 miljoen (!!!) euro per jaar. In 2018 wil de oud-prof de stap naar Amerika maken. Voor het zover is, moet hij ook met nare kwesties om kunnen gaan.

1 van die dingen zijn alle namaak-artikelen van zijn kledingmerk. Op immense schaal proberen copycats zijn producten na te bootsen. Tegenover het online magazine De Ondernemer vertelde hij hoe hij deze boeffies probeert te bestrijden.

Beter goed gejat, dan...

De opdruk is eenvoudig na te maken. Helaas voor De Zeeuw gebeurt dat vaak. "In Enschede was een winkel met een hele etalage vol neppe Balr. petten en truien. Soms zijn het ook jongetjes van 15 jaar die de shirts namaken, omdat ze geen geld hebben om er een te kopen."

Verantwoordelijkheid

Dat wordt zo professioneel mogelijk afgehandeld. "Iemand van ons gaat dan langs bij de ouders om te vertellen waar hun kind mee bezig is. Ook dat zulke dingen doen gewoon strafbaar is." De Zeeuw toont medelijden, maar is hard op z'n money. "Soms is het wel zielig, maar je moet toch een lijn trekken."

Anti-copycat force

Dat hij niets aan het toeval overlaat, blijkt uit de volgende beslissing. De Zeeuw zette zelf een heel team aan mensen op die namakers op moeten sporen. Deze medewerkers speuren het internet, en met name de sociale media, af om de namakers te waarschuwen en aan te spreken.

(Lees verder onder de Insta-foto!)

New York with @q.uang & @leicastoreamsterdam goodies. #buildingthebrand #tb @balr

Een bericht gedeeld door Demy de Zeeuw (@demydezeeuw) op

10.000.000

De omzet van het merk BALR stijgt nog altijd met de maand. In 2017 komt het merk uit op een omzet van zo’n 10 miljoen euro. Volgens De Ondernemer doen ze dit zonder ook maar 1 cent aan marketing uit te geven! Het merk doet vooral prima zaken vanwege hun drukbezochte instagrampagina (met 1,1 miljoen volgers).

Meerdere fronten

Ook is de 433 instagrampagina (15,7 miljoen volgers) van De Zeeuw. Met dat bereik, komen de BALR-producten aan de man. Daarnaast zet de voormalig international zijn grote netwerk in de voetballerij op slimme wijze in: door hen gratis spullen te sturen, promoten zij het met een fotootje. Die wordt duizenden keren geliked en gedeeld, wat weer geld oplevert. Een kind kan de was doen!