Geen burgers meer bij de Spelen: McDonald's kapt na 40 jaar als sponsor
i

ANP

Geen burgers meer bij de Spelen: McDonald's kapt na 40 jaar als sponsor

admin • 16:34, 16-06-2017 / Laatste Update: 08:27, 05-01-2024

Geen hamburgers meer voor het IOC. McDonald's is namelijk gekapt als sponsor van de Olympische Spelen. Daarmee komt er na ruim 20 jaar een einde aan het contract.

Sinds 1976 was de fastfoodketen verbonden aan de Olympische Spelen. Eerst als partner van het Olympische Comité en sinds 1996 van het IOC. Eigenlijk liep het contract nog door tot Tokio 2020.

Iets anders

,,We hebben begrepen dat McDonald's kijkt naar andere zakelijke prioriteiten'', liet een IOC-woordvoerder vrijdag weten. Volgens hem is het besluit de samenwerking tussentijds te stoppen gezamenlijk genomen. Hij deed verder inhoudelijk geen mededelingen. Het IOC heeft geen plannen om in de voedselbranche direct op zoek te gaan naar een nieuwe partner.

Nog wel in Zuid-Korea

McDonald's zal bij de Winterspelen in 2018 in Pyeongchang nog wel als nationaal sponsor in Zuid-Korea de marketingrechten uitoefenen.