
Het is Ronald Koeman gelukt: Oranje staat voor het eerst in 20 jaar in de halve finale van het EK en daar is ook de bondscoach natuurlijk dolblij mee. Hij blikte na afloop uitgebreid terug op de spectaculaire wedstrijd tegen Turkije (2-1), onder meer op de tegengoal, de discussie over de spitspositie en Engeland als de volgende tegenstander.

Nederland boekte een geweldige overwinning (2-1) op Turkije na een zenuwslopende thriller. De ploeg kwam op gelijke hoogte door Stefan de Vrij en kwam via een eigen doelpunt op voorsprong. Stefan de Vrij en Bart Verbruggen benadrukten dat iedereen door het dolle heen was.