Max Verstappen noemt nieuwste regel van FIA 'een beetje beter'
Formule 1

2025-05-15T14:38:18+00:00

Max Verstappen noemt nieuwste regel van FIA 'een beetje beter'

Max Verstappen heeft gereageerd op de aanpassing van een nieuwe FIA-regel. De straf voor het vloeken is teruggebracht van 10.000 euro naar 5.000 euro. De Nederlandse Formule 1-coureur noemde dat 'een beetje beter', ook WK-leider Oscar Piastri had zijn mening klaar.

Protestactie Max Verstappen levert grote verandering op: 'Dat weet ik uit eigen ervaring'
Formule 1

17:36 - 14-05-2025

Protestactie Max Verstappen levert grote verandering op: 'Dat weet ik uit eigen ervaring'

Heel goed nieuws voor Max Verstappen. De viervoudig wereldkampioen Formule 1 was vorig jaar middelpunt van een rel toen hij vloekte tijdens een persconferentie en daar een straf voor kreeg. Verstappen verzette zich openlijk tegen de regels en dat heeft effect gehad: autosportbond FIA heeft namelijk bekendgemaakt dat de straffen voor vloeken en ander wangedrag van coureurs worden aangepast.

Onbegrip over gedrag van worstelende Lewis Hamilton: 'Dat draagt niets bij'
Formule 1

10:00 - 14-05-2025

Onbegrip over gedrag van worstelende Lewis Hamilton: 'Dat draagt niets bij'

De hele Formule 1-wereld keek reikhalzend uit naar de overstap van Lewis Hamilton naar Ferrari, maar voorlopig lijkt het vooral een mismatch tussen de Italiaanse renstal en de zevenvoudig wereldkampioen. De Brit uit met enige regelmatig zijn frustraties over de gang van zaken en de manier waarop zorgt voor verbazing bij Jan Lammers. Dat vertelt de voormalig F1-coureur in gesprek met Sportnieuws.nl.

Verbazing over ‘onhandige actie’ van Max Verstappen: 'Is er niemand die dat even opzoekt?'
Formule 1

17:30 - 12-05-2025

Verbazing over ‘onhandige actie’ van Max Verstappen: 'Is er niemand die dat even opzoekt?'

Ook als er geen grand prix is, zit Max Verstappen niet stil. Hij dook afgelopen week op in Duitsland om enkele testrondes te rijden. Dat deed hij in een Ferrari en onder een opvallende schuilnaam. Dat pseudoniem leidde echter tot flink wat ophef. Ook voormalig hockeysters Ellen Hoog en Naomi van As vinden het een 'onhandige' keuze, zo bespreken ze in hun podcast met Sportnieuws.nl.