
ESPN gaat komend weekend nét iets andere logootjes gebruiken in hun uitzendingen. Kijk hier niet gek van op, de zender doet dit met een speciale reden! 11 oktober is het Coming-Outdag, volgens ESPN een 'internationale feestdag waarop wordt gevierd dat iedereen volledig zichzelf kan en mag zijn, binnen en buiten de voetbalwereld.' Van 6 tot 8 oktober hoort daar dus een speciaal logo bij.
Het logo is onderdeel van de 'ESPN Voor Alle Fans' campagne. In een persbericht laat de uitzender weten dat het hiermee 'steun betuigt aan de LHBTIQ+ gemeenschap en hun acceptatie binnen het voetbal'. Het logo komt tijdens interviews ook terug op de microfoons en op de speldjes die worden gedragen door ESPN-presentatoren, verslaggevers én analisten.
Mediacampagnes
Het is niet de 1e keer dat deze campagne in het leven wordt geroepen. In oktober is het onderdeel van de viering van Coming-Outdag, maar in maart staat het voetbal stil bij de Internationale Dag ter bestrijding van Racisme & Discriminatie.