Viaplay komt met compensatie voor gedupeerde klanten

20 juni 2022

GettyImages
viaolay-gaat-compenseren-als-er-echt-een-fout-bij-hun-zat

Viaplay heeft aan de Consumentenbond toegezegd dat het de klanten die daar recht op hebben gaan compenseren voor de problemen die zij ervaren. Klachten kwamen vooral over de kwaliteit van de Formule 1-uitzendingen én het feit dat Viaplay de schuld meermaals bij de consument legde. Je moet er dus wel wat voor doen, mocht je recht hebben op compensatie en dat willen.


De Consumentenbond had naar aanleiding van de klachtenregen een tijd terug Viaplay opgeroepen actie te ondernemen, dat hebben ze nu gedaan. Sandra molenaar, de directeur van de Consumentenbond, is niet geheel tevreden. "Het is goed om te zien dat het bedrijf in beweging komt, dat is ook hoognodig. Ook afgelopen raceweekend kwamen er weer klachten binnen. Er zijn dus nog steeds veel klanten die problemen ervaren.

Bewijslast
Maar, benadrukt Viaplay, het moet wel duidelijk zijn dat het bedrijf de problemen veroorzaakt. Er mag geen fout in de eigen apparatuur zitten. Daarvoor moet je bewijs aanleveren bij een klacht. Het advies van de Consumentenbond is dan ook om een filmpje te maken van de problemen, of een foto. Daarnaast is op de website van Viaplay te vinden wat de eisen zijn aan een apparaat en internetverbinding. Internetsnelheid kan men zelf testen.

Heb je klachten en wil je daar wat mee? Viaplay heeft zelf een eigen klachtennummer.